Mind the Gap: representation of women in Quebec media during the COVID-19 pandemic

This project aims to analyze media representations of women in Quebec media during the COVID-19 pandemic, from a gender studies perspective including its intersectional dimensions. This research is rooted in a mixed-methods methodology, combining the technological contributions of artificial intelligence with the possibilities of understanding and interpretation offered by thematic content analysis. Our results will form a solid empirical basis from which we can engage in discussion with the various Quebec media companies, and work together to build a more inclusive media space that is self-critical of its own practices. In so doing, we hope to play an active role in addressing gender, inclusion and diversity issues in the production of information.

Main researcher

Co-researchers

Julie Gramaccia

Assistant Professor
Department of Communication
Faculty of Arts
University of Ottawa

Publications

Les femmes en temps de pandémie dans les médias - Infographie

Martin Blanc, Valérie Yanick, Johanna Massé, Richard Khoury, Julie Gramaccia

Cette infographie met en lumière les principaux constats d’une revue de la littérature réalisée par l'équipe de Richard Khoury dans le cadre de leur projet Mind the Gap: représentation des femmes dans les médias québécois durant la pandémie de COVID-19, financé par l'Obvia.

Les femmes en temps de pandémie dans les médias

Martin Blanc, Valérie Yanick, Johanna Massé, Richard Khoury, Julie Gramaccia

Cet article propose de présenter les principales études francophones et anglophones en communication publique qui ont traité la façon dont les femmes ont été représentées dans les médias durant les trois premières années de la pandémie de COVID-19. L'article découle d'un projet de recherche financé par l'Obvia.

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