Regular research member
Thematic groups
- Education and Empowerment
- Expert Centre in AI and Education
- Ethics, Governance and Democracy
- Law, Cyberjustice and Cybersecurity
Research projects
Publications
Usages pédagogiques de l'intelligence artificielle: transformation de l'apprentissage ou dépendance technologie?
Events
AI-health-education synergy: rethinking training and continuing professional development in healthcare in the digital age
In the constantly and rapidly changing healthcare sector, professional people with training responsibilities (PRFs) are at a strategic crossroads, facing a multitude of challenges. The constant proliferation of AI and digital technologies offers promising prospects for imp ...
Pedagogical uses of artificial intelligence: transforming learning or technological dependency?
With the proliferation of Artificial Intelligence (AI) systems such as generative AI, predictive models and conversational agents, several questions are emerging about the possibilities and risks of this technology for teaching and learning. How can AI be used for planning ...
News
L’État de la situation sur les impacts sociétaux de l’IA : pour faire le point sur les connaissances issues de la recherche
L’Obvia annonce la parution et le lancement de l’État de la situation sur les impacts sociétaux de l'intelligence artificielle et du numérique, une nouvelle publication annuelle permettant de prendre le pouls de la recherche scientifique sur ce sujet de société.
La communauté de chercheur(e)s de l'OBVIA s'agrandit !
L’ambition de l’OBVIA est de se distinguer par la qualité de ses recherches sur les impacts sociétaux de l’IA et du numérique et par sa capacité à fédérer un grand nombre de chercheur(e)s intéressé(e)s à comprendre et à analyser les impacts sociétaux de l’IA et du numériqu ...