Regular research member
- Full Professor, Department of Education , Faculty of Arts and Science, Université Concordia
- Director, Innovation lab
- Chairholder, Maker Culture
Thematic groups
- Industry 4.0, work and employment
- Education and empowerment
- Expert Centre in AI and Education
- Seniors and deepfakes: promoting cyber-resilience through education
Research projects
Publications
Explorons l'IA éthique: Étapes de création d'un jeu sérieux pour une réflexion immersive sur les implications éthiques de l'intégration de l'IA dans divers domaines
La Quête de l’IA éthique
Responsables de la formation en santé : réinventer l’apprentissage pour mieux soigner
Elevating Higher Education : A Cutting-Edge Roadmap for Quality, Equity, and Inclusion With a Focus on Student and Instructor Mental Health in Multimodal Learning Environments
Events
AI-health-education synergy: rethinking training and continuing professional development in healthcare in the digital age
In the constantly and rapidly changing healthcare sector, professional people with training responsibilities (PRFs) are at a strategic crossroads, facing a multitude of challenges. The constant proliferation of AI and digital technologies offers promising prospects for imp ...
L’IA et le numérique en éducation et en formation : technologies capacitantes ou paralysantes ?
Que ce soient les plateformes d’apprentissage en ligne, le métavers, la réalité augmentée et virtuelle ou encore les agents conversationnels, la rapide transformation de l’intelligence artificielle (IA) et du numérique ouvrent la voie pour l’éducation et la formation en mi ...
Approche responsable de l’IA et du numérique du développement de l’apprentissage tout au long de la vie
Dans le cadre du 89e Congrès de l’Acfas, organisé en collaboration avec l’Université Laval et qui se déroulera du 9 au 13 mai 2022 sous le thème «Sciences, innovations et sociétés», les coresponsables et des membres de l'axe Éducation et capacitation de l'OBVIA présentent ...
For an Equitable Future: Girls and Women Empowerment at the Heart of Educational Innovations
OBVIA is launching a new series of conferences under the theme "Let's Talk EDI in AI and Digital Technology" where experts from various sectors and civil society will be invited to reflect and exchange on issues of equity, diversity and inclusion related to the development ...
News
89e Congrès de l'Acfas: Appel à propositions pour un colloque sur l'apprentissage tout au long de la vie
Le 89e Congrès de l'Acfas se déroulera du 9 au 13 mai 2022 à l'Université Laval sous le thème Sciences, innovations et sociétés. Plusieurs colloques seront organisés par l'OBVIA durant cet événement. Des chercheuses et des chercheurs de l'axe Éducation et capacitation de l ...
La communauté de chercheur(e)s de l'OBVIA s'agrandit !
L’ambition de l’OBVIA est de se distinguer par la qualité de ses recherches sur les impacts sociétaux de l’IA et du numérique et par sa capacité à fédérer un grand nombre de chercheur(e)s intéressé(e)s à comprendre et à analyser les impacts sociétaux de l’IA et du numériqu ...
Media interventions
What would AI look like if it was integrated in classrooms
How do classrooms need to adapt now that generative AI, like ChatGPT, is so widely available? We'll speak with Anne-Louise Davidson, a Montreal professor who is allowing her students to use AI to complete assignments, as long as they disclose it.